Hovorí sa, že všetko má svoje medze. Domnievam sa, že všeobecne ,,osnívaná“ modla vo vizuálnej komunikácii – kreativita – by sa týmto pravidlom mala riadiť takisto. Aj keď pravdupovediac, neviem sa sám so sebou zhodnúť, či je dnešný príkladový prípad Tresky skôr prepísknutá snaha o kreativitu a inováciu, alebo len nedostatok vedomostí o princípoch vizuálnej identity.
Skrátka, tresku poznáme všetci. Ihneď sa vám vyjaví peknomodrá vigneta na kelímku so žltou rybičkou, oranžovým nápisom TRESKA a chutným bielym bielym obsahom, ktorý už desaťročia tvorí legendárny stravovací základ mnohých pracujúcich v dopoludňajších hodinách. Svetlomodrá s bielou v chladnej kombinácii spoľahlivo asociujú morské šíravy kdesi v severských krajinách, kde sa treska loví. Isté farebné a obsahové variácie produktu v kelímku na tomto obrázku ešte stále môžeme považovať ,,k veci“ a nestrácame sa v produktovej identite.
Avšak najnovšie kreácie Tresky mi už prídu trochu uletené. Vínovozelená vigneta Tresky so zlatými písmenami na mňa zdiaľky, teda kým som ešte netušil o aký produkt ide, pôsobili, že sa na bilboarde reklamuje luxusné balenie šampanského, alebo nové balenie olív.
Môj údiv však dosiahol nové netušené obzory, keď som na tej istej budove zboku objavil ešte bláznivejšiu variáciu, ktorá už vizuálne s pôvodným produktom Tresky nemá naozaj úplne nič. Viackrát som sa presviedčal, či nejde o konkurenčný produkt. Je to treska od košickej Ryby.
Myslíte si, že tak intenzívne vizuálne skoky sú v pohode?
Be the first to comment