V súčasnom multimediálnom svete je pre digitálnych designérov nesmierne dôležité realisticky vizualizovať svoje logá, brandy, koncepty, identity a produkty na konkrétne predmety, to všetko v 3D scénach. Na tieto účely slúži špecializačný odbor 3D design a vizualizácie v reklame. Ovládnite program Dimension a jeho integráciou s obľúbenými nástrojmi Illustrator a Photoshop.
INFORMÁCIE
Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná, viacformová (PREZEČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE + DIŠTANČNE v online učebni LMS)
- PREZENČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE – výučba a výklad, nácvik, ukážky, designérske rozbory praktických projektov, tipy a triky, konzultácie, otázky a odpovede,
- DIŠTANČNE V ONLINE UČEBNI LMS – prípravné témy, teórie, predmety, ukážky a simulácie, podrobné videokurzy) – kompletné prehľady predmetov a kurzov – Vstup do online učebne.
- Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania
Absolvent je schopný samostatne pracovať s kreatívnymi nástrojmi 3D programu Adobe Dimension, pri vytváraní mockupov, potlačí predmetov a 3D vizualizácii scén v reklame a propagácii produktov, značiek a pod..
Metódy a formy vzdelávania
- teoretická predpríprava v online učebni,
- štartovacie aj pokročilé softvérové výcviky v online učebni,
- výklad a praktický nácvik prezenčne v učebni alebo prezenčne online,
- projekty a zadania (kombinovane),
- pokročilé témy a techniky, diskusia (kombinovane).
- Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania
Ceny a prihláška
- 298 €
- Prihláška a postup: Prihláška na akreditovaný kurz / akreditované štúdium
Rozsah a termíny
- Rozsah kurzu: 24,00 hodín / 2-3 týždne (podľa intenzity stretiek)
- Vypísanie termínov: verejné termíny alebo individuálne podľa záujmu, na mieru.
- Zľavy za viac odborov: áno, dohodou
Časový rozpis priebehu vzdelávania
- 1 týždeň: Prístup do vzdelávacieho systému, prípravné kurzy, teórie, predmety – dištančne LMS
- 2. týždeň: Nácvik a zručnosti práce v aplikáciách – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
- 3. týždeň: Riešenie praktických zadaní a projektov – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
- Záver: Vypracovanie projektu + obhajoba, záverečný test
Poznámka: časový rozpis je prispôsobovateľný individuálnym požiadavkám účastníkov pri dohode celej skupiny na úvodnej zácvikovej hodine.
UČEBNÉ OSNOVY A PLÁNY
Adobe Dimension I.+II. – rozšírený softvérový tréning
ÚVOD
- Čo je Adobe Dimension – účel, využitie v praxi
- Rozdiel medzi 2D a 3D grafikou
- Prehľad pracovného prostredia (interface, panely, nástroje)
- Podporované formáty (OBJ, GLB, PSD, AI, PNG)
PRÁCA S OBJEKTAMI A SCÉNOU
- Import 3D modelov a grafiky
- Práca s predvolenými objektmi (Shapes, Models, Materials)
- Umiestňovanie, rotácia, škálovanie objektov
- Základy kompozície – perspektíva, rovnováha, osvetlenie
MATERIÁLY, TEXTÚRY A POVRCHY
- Aplikácia materiálov (kov, plast, sklo, drevo…)
- Úprava vlastností materiálov (roughness, opacity, metallic)
- Práca s textúrami – import vlastných obrázkov
- Vytváranie realistických povrchov
OSVETLENIE A PROSTREDIE
- Typy osvetlenia – Environment Light, Directional Light
- HDRI mapy – import a použitie
- Nastavenie tieňov, odrazov a atmosféry
- Práca s pozadím a hĺbkou poľa
PRÁCA S GRAFIKOU A OBALMI
- Import 2D grafiky (AI, PSD, PNG) na 3D objekty
- Umiestnenie loga, etikety, dizajnu na produkt
- Vytváranie mockupov – fľaše, krabice, plechovky
- Tipy na realistickú prezentáciu produktu
RENDEROVANIE A EXPORT
- Nastavenie výstupu – kvalita, rozlíšenie, formát
- Rozdiel medzi preview a finálnym renderom
- Export do PNG, PSD – práca s vrstvami
- Optimalizácia renderu pre rýchlosť vs. kvalitu
ŠPECIÁLNE TECHNIKY A WORKFLOW
- Práca s viacerými kamerami a uhlami
- Vytváranie vlastných materiálov
- Tipy na efektívny workflow a organizáciu projektu
ZÁVEREČNÝ PROJEKT
- Návrh vlastného 3D mockupu (produkt, obal, scéna)
- Prezentácia projektu – export, úprava v PS
- Spätná väzba, diskusia, odporúčania na ďalší rozvoj
Integrácia Dimension + Illustrator
- Účel integrácie Illustratoru a Dimensionu
- Kedy použiť Illustrator, kedy Dimension – porovnanie workflow
- Typické scenáre využitia (obalový dizajn, produktové mockupy, branding)
PRÍPRAVA GRAFIKY V ILLUSTRATORE
- Nastavenie pracovného priestoru pre export do Dimension
- Vytváranie obalových šablón (napr. etiketa na fľašu, krabica)
- Práca s vrstvami, skupinami a výrezmi
- Export do formátu .AI alebo .SVG – rozdiely a odporúčania
IMPORT GRAFIKY ILLUSTRATORA DO DIMENSION
- Import .AI súboru ako grafiky na povrch objektu
- Umiestnenie grafiky na 3D model – výber plochy, zarovnanie, škálovanie
- Práca s viacerými grafikami na jednom objekte
- Tipy na presné umiestnenie (snap, transform tools)
POKROČILÉ TECHNIKY INTEGRÁCIE
- Vytváranie obalov s presnou geometriou (napr. wrap okolo plechovky)
- Kombinácia viacerých vrstiev z Illustratoru na rôzne časti objektu
- Práca s priehľadnosťou, výrezmi a maskami
WORKFLOW A OPTIMALIZÁCIA
- Od návrhu v Illustratori po finálny render v Dimension
- Tipy na organizáciu súborov a názvov vrstiev
- Riešenie problémov pri importe (chýbajúce vrstvy, nepresné zarovnanie)
- Optimalizácia renderu pre prezentáciu klientovi / tlač
Integrácia Dimension + Photoshop
ÚVOD
- Výhody pre dizajnérov: realistická vizualizácia + pokročilá postprodukcia
- Kedy použiť Photoshop namiesto Illustratoru
EXPORT Z DIMENSION DO PHOTOSHOPU
- Renderovanie do natívneho PSD súboru s vrstvami
- Obsah PSD: objekt, pozadie, tiene, svetlo, masky
POSTPRODUKCIA VO PHOTOSHOPE
- Úprava farieb, kontrastu, efektov
- Pridanie pozadia, textúr, svetelných efektov
- Práca s maskami a inteligentnými objektmi
KOMPOZÍCIA A PREZENTÁCIA
- Vloženie 3D objektu do reálnej fotografie
- Tvorba finálneho vizuálu pre klienta / web / tlač
POROVNANIE S ILLUSTRATOROM
- Illustrator: vektorová grafika, obaly, etikety
- Photoshop: bitmapová úprava, fotorealizmus, efekty
