V súčasnom multimediálnom svete je pre digitálnych designérov nesmierne dôležité realisticky vizualizovať svoje logá, brandy, koncepty, identity a produkty na konkrétne predmety, to všetko v 3D scénach. Na tieto účely slúži špecializačný odbor 3D design a vizualizácie v reklame. Ovládnite program Dimension a jeho integráciou s obľúbenými nástrojmi Illustrator a Photoshop.

INFORMÁCIE

Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná, viacformová (PREZEČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE + DIŠTANČNE v online učebni LMS)

  • PREZENČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE – výučba a výklad, nácvik, ukážky, designérske rozbory praktických projektov, tipy a triky, konzultácie, otázky a odpovede,
  • DIŠTANČNE V ONLINE UČEBNI LMS – prípravné témy, teórie, predmety, ukážky a simulácie, podrobné videokurzy) – kompletné prehľady predmetov a kurzov – Vstup do online učebne.
  • Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania

Absolvent je schopný samostatne pracovať s kreatívnymi nástrojmi 3D programu Adobe Dimension, pri vytváraní mockupov, potlačí predmetov a 3D vizualizácii scén v reklame a propagácii produktov, značiek a pod..

Metódy a formy vzdelávania

  • teoretická predpríprava v online učebni,
  • štartovacie aj pokročilé softvérové výcviky v online učebni,
  • výklad a praktický nácvik prezenčne v učebni alebo prezenčne online,
  • projekty a zadania (kombinovane),
  • pokročilé témy a techniky, diskusia (kombinovane).
  • Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania

Ceny a prihláška

Rozsah a termíny

  • Rozsah kurzu:  24,00 hodín / 2-3 týždne (podľa intenzity stretiek)
  • Vypísanie termínov: verejné termíny alebo individuálne podľa záujmu, na mieru.
  • Zľavy za viac odborov: áno, dohodou

Časový rozpis priebehu vzdelávania

  • 1 týždeň: Prístup do vzdelávacieho systému, prípravné kurzy, teórie, predmety – dištančne LMS
  • 2. týždeň: Nácvik a zručnosti práce v aplikáciách – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
  • 3. týždeň: Riešenie praktických zadaní a projektov – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
  • Záver: Vypracovanie projektu + obhajoba, záverečný test

Poznámka: časový rozpis je prispôsobovateľný individuálnym požiadavkám účastníkov pri dohode celej skupiny na úvodnej zácvikovej hodine.

UČEBNÉ OSNOVY A PLÁNY

Adobe Dimension I.+II. – rozšírený softvérový tréning

ÚVOD

  • Čo je Adobe Dimension – účel, využitie v praxi
  • Rozdiel medzi 2D a 3D grafikou
  • Prehľad pracovného prostredia (interface, panely, nástroje)
  • Podporované formáty (OBJ, GLB, PSD, AI, PNG)

PRÁCA S OBJEKTAMI A SCÉNOU

  • Import 3D modelov a grafiky
  • Práca s predvolenými objektmi (Shapes, Models, Materials)
  • Umiestňovanie, rotácia, škálovanie objektov
  • Základy kompozície – perspektíva, rovnováha, osvetlenie

MATERIÁLY, TEXTÚRY A POVRCHY

  • Aplikácia materiálov (kov, plast, sklo, drevo…)
  • Úprava vlastností materiálov (roughness, opacity, metallic)
  • Práca s textúrami – import vlastných obrázkov
  • Vytváranie realistických povrchov

OSVETLENIE A PROSTREDIE

  • Typy osvetlenia – Environment Light, Directional Light
  • HDRI mapy – import a použitie
  • Nastavenie tieňov, odrazov a atmosféry
  • Práca s pozadím a hĺbkou poľa

PRÁCA S GRAFIKOU A OBALMI

  • Import 2D grafiky (AI, PSD, PNG) na 3D objekty
  • Umiestnenie loga, etikety, dizajnu na produkt
  • Vytváranie mockupov – fľaše, krabice, plechovky
  • Tipy na realistickú prezentáciu produktu

RENDEROVANIE A EXPORT

  • Nastavenie výstupu – kvalita, rozlíšenie, formát
  • Rozdiel medzi preview a finálnym renderom
  • Export do PNG, PSD – práca s vrstvami
  • Optimalizácia renderu pre rýchlosť vs. kvalitu

ŠPECIÁLNE TECHNIKY A WORKFLOW

  • Práca s viacerými kamerami a uhlami
  • Vytváranie vlastných materiálov
  • Tipy na efektívny workflow a organizáciu projektu

ZÁVEREČNÝ PROJEKT

  • Návrh vlastného 3D mockupu (produkt, obal, scéna)
  • Prezentácia projektu – export, úprava v PS
  • Spätná väzba, diskusia, odporúčania na ďalší rozvoj

Integrácia Dimension + Illustrator

  • Účel integrácie Illustratoru a Dimensionu
  • Kedy použiť Illustrator, kedy Dimension – porovnanie workflow
  • Typické scenáre využitia (obalový dizajn, produktové mockupy, branding)

PRÍPRAVA GRAFIKY V ILLUSTRATORE

  • Nastavenie pracovného priestoru pre export do Dimension
  • Vytváranie obalových šablón (napr. etiketa na fľašu, krabica)
  • Práca s vrstvami, skupinami a výrezmi
  • Export do formátu .AI alebo .SVG – rozdiely a odporúčania

IMPORT GRAFIKY ILLUSTRATORA DO DIMENSION

  • Import .AI súboru ako grafiky na povrch objektu
  • Umiestnenie grafiky na 3D model – výber plochy, zarovnanie, škálovanie
  • Práca s viacerými grafikami na jednom objekte
  • Tipy na presné umiestnenie (snap, transform tools)

POKROČILÉ TECHNIKY INTEGRÁCIE

  • Vytváranie obalov s presnou geometriou (napr. wrap okolo plechovky)
  • Kombinácia viacerých vrstiev z Illustratoru na rôzne časti objektu
  • Práca s priehľadnosťou, výrezmi a maskami

WORKFLOW A OPTIMALIZÁCIA

  • Od návrhu v Illustratori po finálny render v Dimension
  • Tipy na organizáciu súborov a názvov vrstiev
  • Riešenie problémov pri importe (chýbajúce vrstvy, nepresné zarovnanie)
  • Optimalizácia renderu pre prezentáciu klientovi / tlač

Integrácia Dimension + Photoshop

ÚVOD

  • Výhody pre dizajnérov: realistická vizualizácia + pokročilá postprodukcia
  • Kedy použiť Photoshop namiesto Illustratoru

EXPORT Z DIMENSION DO PHOTOSHOPU

  • Renderovanie do natívneho PSD súboru s vrstvami
  • Obsah PSD: objekt, pozadie, tiene, svetlo, masky

POSTPRODUKCIA VO PHOTOSHOPE

  • Úprava farieb, kontrastu, efektov
  • Pridanie pozadia, textúr, svetelných efektov
  • Práca s maskami a inteligentnými objektmi

KOMPOZÍCIA A PREZENTÁCIA

  • Vloženie 3D objektu do reálnej fotografie
  • Tvorba finálneho vizuálu pre klienta / web / tlač

POROVNANIE S ILLUSTRATOROM

  • Illustrator: vektorová grafika, obaly, etikety
  • Photoshop: bitmapová úprava, fotorealizmus, efekty