Na tomto špecializovanom odbore digitálneho designu sa budeme zaoberať tvorbou grafiky a multimediálnej reklamy pre sociálne médiá – predovšetkým Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn a TikTok. Najprv ovládneme teórie počítačovej grafiky a grafického designu a následne sa pustíme do práce s aplikáciou Adobe Express, ktorá ponúka ucelené modulárne prostredie pre vytváranie statickej aj pohyblivej (animovanej) reklamy a videoreklamy – teda najmä postov, statusov, coverov a hotových príspevkov pre sociálne siete.

Tento odbor je vhodný nielen pre grafikov a social media content designérov, ale aj pre digitálnych marketérov, manažérov a súvisiace profesie, ktoré pracujú v online prostredí a na sociálnych sieťach.

INFORMÁCIE

Organizačná forma vzdelávania: Kombinovaná, viacformová (PREZEČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE + DIŠTANČNE v online učebni LMS)

  • PREZENČNE V UČEBNI alebo PREZENČNE ONLINE – výučba a výklad, nácvik, ukážky, designérske rozbory praktických projektov, tipy a triky, konzultácie, otázky a odpovede,
  • DIŠTANČNE V ONLINE UČEBNI LMS – prípravné témy, teórie, predmety, ukážky a simulácie, podrobné videokurzy) – kompletné prehľady predmetov a kurzov – Vstup do online učebne.
  • Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania

Absolvent je schopný samostatne pracovať s kreatívnymi nástrojmi umelej inteligencie od Adobe, pri tvorbe najrozličnejších vizuálov v oblastiach digitálnej grafiky, designu a multimédií.

Metódy a formy vzdelávania

  • teoretická predpríprava v online učebni,
  • štartovacie aj pokročilé softvérové výcviky v online učebni,
  • výklad a praktický nácvik prezenčne v učebni alebo prezenčne online,
  • projekty a zadania (kombinovane),
  • pokročilé témy a techniky, diskusia (kombinovane).
  • Podrobnejšie o formách vzdelávania v sekcii: >> Formy vzdelávania

Ceny a prihláška

Rozsah a termíny

  • Rozsah kurzu:  24,00 hodín / 2-4 týždne (podľa intenzity stretiek)
  • Vypísanie termínov: verejné termíny alebo individuálne podľa záujmu, na mieru.
  • Zľavy za viac odborov: áno, dohodou

Časový rozpis priebehu vzdelávania

  • 1 týždeň: Prístup do vzdelávacieho systému, prípravné kurzy, teórie, predmety – dištančne LMS
  • 2. týždeň: Nácvik a zručnosti práce v aplikáciách – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
  • 3. týždeň: Riešenie praktických zadaní a projektov – prezenčne + štúdium v online učebni a domáce zadania
  • 4. týždeň: Vypracovávanie projektu, záverečný test, obhajoba záverečnej práce

Poznámka: časový rozpis je prispôsobovateľný individuálnym požiadavkám účastníkov pri dohode celej skupiny na úvodnej zácvikovej hodine.

UČEBNÉ OSNOVY A PLÁNY

Teórie počítačovej grafiky a odborov designu (povinný prípravný):

Úvod do počítačovej grafiky

  • Základné pojmy a rozhľad v odbore
  • Odbory a špecializácie v digitálnom designe
  • Vektorová a bitmapová grafika – princípy, výhody, použitie
  • Multimédiá – princípy animácie, videa a videosúbory, audio
  • Farebné režimy RGB a CMYK
  • Formáty súborov – pre tlač, web, video, animáciu a audio
  • Softvérová integrácia Creative Cloud

Teória grafického designu

  • Čo je to grafický design – definícia, história, súčasnosť
  • Design a vizuálny kód jednotlivca – biologické, kultúrne, sociologické aspekty
  • Interakcia s okolím – podnet, reakcia, asociácie, rozvoj vizuálneho videnia
  • Zámerné vytváranie prvkov a ich vzťahov – designérsky proces a myslenie
  • Prvky na ploche a ich vlastnosti – farba, tvar, velkosť, priestor (nositelia obsahu)
  • Základné kamene designu – čiary, rámčeky, rástre, spád, prázdny priestor (nositelia štruktúry)
  • Pracovné nástroje digitálneho designéra – mriežky, vodítka, pravítka, stĺpce
  • Základné pravidlá designu – jednota, rytmus, účelnosť, prehľadnosť, vizuálna navigácia

Písmo a typografia

  • Písmo – základné pojmy, anatómia
  • Fonty a ich delenie
  • Základné typografické vlastnosti písma
  • Typografické a štylistické alternatívy, glyfy
  • Sadzba textu a druhy sadzby
  • Typografické pravidlá pri sadzbe
  • Niektoré najčastejšie chyby pri práci s písmom, sadzbe a typografii

Farby a psychológia farieb

  • Farba vo fyzike
  • Viditeľné spektrum
  • Odraz svetla a vnímanie farieb
  • Miešanie farieb
  • Základné farebné priestor RGB a CMYK
  • Farebné modely HSV, LAB a ďalšie
  • Farby a bitový zápis
  • Delenie farieb
  • Farebný kruh a vlastnosti farieb
  • Farebné témy v digitálnom designe
  • Psychologické pôsobenie rôznych farieb

Špecifiká tvorby pomocou umelej inteligencie

  • Princípy tvorby generatívneho obsahu
  • Súčasný stav nástrojov a modelov umelej inteligencie a budúcnosť
  • Všeobecný prehľad riešení pre tvorbu vizuálneho obsahu
  • Spoločenské a etické aspekty pri tvorbe generatívneho obsahu

Adobe Express I.+II,+III. – podrobný softvérový tréning so zameraním na tvorbu multimediálnej reklamy pre sociálne médiá

O programe a jeho možnostiach

  • Rozhranie aplikácie – popis, navigácia, orientácia
  • Templates – multimedia banka a predlohy Expressu
  • Integrácia s profesionálnym prostredím Adobe Creative Cloud a Adobe Firefly

Modul Social media

  • Nový projekt – prázdny, nový z predlohy, upload z vlastnej predlohy
  • Nový projekt podľa platformy – Facebook, YouTube, X, TikTok, Instagram
  • Nastavenia projektu – Resize, Témy, Background color, Translate project
  • Nástroje tvorby a obsahu – Text, Foto, Audio, Video
  • Editačné možnosti pre jednotlivé nástroje – podrobný tréning
  • Publikovanie a stiahnutie

Modul Video

  • Nový videoprojekt – prázdny, z videopredlohy, z vlastných vídeí
  • Editačné možnosti video assetov – strihanie, kompoziting na časovej osi, zlučovanie, orez, color grade, efekty a titulky
  • Kombinovanie video assetov s ďalšími textami, obrazom a audiom
  • Publikovanie a stiahnutie

Modul Photo

  • Nový projekt – prázdny, z fotografie, z fotopredlohy
  • Úpravy a manipulácie pixelovej grafiky – pozadie, resize, orez
  • Integrácia AI možností – Text to image
  • Kombinovanie s textami a vektorovou grafikou
  • Publikovanie a stiahnutie

Modul Document

  • Nový projekt – prázdny, z dokumentu PDF, z mediapredlohy
  • Nastavenia layoutu
  • Import médií, sadzba textov, designérske postupy
  • Najčastejšie projekty – flyer, menu, newsletter, poster
  • Publikovanie a stiahnutie

Modul Marketing

  • Nový projekt – prázdny, z grafickej predlohy, z vlastných predlôh
  • Import médií a designérske postupy
  • Najčastejšie projekty – logobrand, propagačné reklamy a banery, prezentácie, mikrosites
  • Publikovanie a stiahnutie

Modul Generative

  • Plná integrácia AI nástrojov a funkcií z rozhrania Adobe Firefly

Praktické cvičenia a projekty

  • Vytvorenie statickej reklamy pre sociálne siete podľa zvolenej témy
  • Vytvorenie videoreklamy s využitím multimediálnych prvkov, pre sociálne siete, podľa zvolenej témy

Forma záverečnej skúšky

  • záverečný test (požadovaná úspešnosť 85 %)
  • obhajoba záverečnej práce z vytvorených projektov na základe výberu účastníka

Študijné materiály

  • interaktívne prednášky, ukážky, simulácie, elektronické testy, podrobné videokurzy k softvérom (slovensky aj anglicky), odborný výcvik

Softvérová výbava pre štúdium našich kurzov:

  • ADOBE: Na stránke www.adobe.com vytvorte si najprv bezplatné Adobe ID konto. Následne si objednajte a zakúpte Express (11,99€ / mesačne), prípadne si zakúpte celý balík Creative Cloud pre študentov za 19,50 € mesačne, vrátane Express (nakoľko ste na akreditovanom štúdiu u nás, ste oprávnení).
  • Program Adobe Express následne nie je potrebné inštalovať, beží ako online webová aplikácia

VIAC INFO: Tel. 0948 203 003, info@digitaldesign.sk